Friday, 26 February 2010

Grungepaper Rose

Well, I saw that bandwagon truckin' on by, and I just had to jump on it, didn't I? LOL

Here is my take on a grungepaper rose. It's the first one I've made, and I need a little more practise in folding the petals just right, but I don't think it's too bad all things considered! LOL The rose shown is cut from cardstock, inked, stamped, assembled and rock candy stickle-d. I have also cut one from grungepaper but I haven't assembled it yet, so will add that one later!

And here's the grungepaper version, a much better result, I think you'd agree!

I can see now why these are usually made from grungepaper, it's much easier to work with, more forgiving and gives a much better curl on the petals!

17 comments :

misteejay said...

Great result for a first attempt - look forward to seeing the 'grunge' one.

Toni :o)

Rockin Robin Caldwell said...

Very nice...need to find out how to do that. I think I have an SVG file somewhere for petals for something similar to this. Gotta do this and break out my radiant rains. I'm thinking to cut them out of watercolor paper...hmmm...how about fused dryer sheets??? Uh oh...I know what I will be doing this weekend (hopefully). Hugs, rockin robin

Andrea said...

well they both look great Dan but the grunge one just has the edge, be good to see what you do with them x

Jennie said...

Nice rose :) see you finally got hooked ..lol

kirsticoo said...

Lovely Dan...well done...xoxo

voodoo vixen said...

Lovely roses Dan! I actually think that china blue version is gorgeous but can see that the grngepaper one curled better.

Heavenly Anarchist said...

Lovely, especially the gingham one.

ScrappyDandyDoo said...

Ooo they both look fab :D
Way better than my attempt when I saw them on Lindas blog LOL
I really need to give them another go :D
Julie xx

Angelnorth said...

These worked great Dan, you got great shape and curl on the Grungepaper one!

Hels Sheridan said...

I have budged up a bit so there is more room for you on the bandwagon...tis a great wagon to be on though...don'tcha fink? I loooove both your roses...and yes, the GP is sooo much easier to work with LOL

Hugs xx

prob21 said...

Hey Dan,
as always ...another awesome job! Congrats! Your PGrose is gorgeous.
Love that beige version...it has a cool vintage look that catch my eyes.
Thx many thx for sharing.
best,
paulo
http://scale-files.blogspot.com/

Alix said...

i love them both too...but now i'm wondering how we ever lived without the magic that is grungeboard/paper!!

love your blog btw...and i'll be checking back to see how you get on making your own stamps!!
;0)

Jacqui said...

I thought the wreath Tim had looked good but I absolutely love your take on the rose, so beautiful. And then you go and top it with the grungepaper one. Well done, yet another masterpiece.

lindschick said...

Love them. they look fab.

Biskit said...

Looks fab Dan. I haven't tried one yet, but I do have an unopened pack of grungepaper somewhere. One day....

Karen said...

I have received my grunge paper today in the mail and this is brilliant inspiration - thank you once again

Karen x x x

crotnem said...

Those roses are beautiful Dan.

Related Posts with Thumbnails